2010-08-24

DEKRA Automotive AB

2010-08-24:
Michelsens Bil och DEKRA för verkstadskvalitet

DEKRA Automotive AB: Kvalitetskontroller verkstadsarbete

Peter Wallin, Servicechef Michelsens Bil AB och Frank Schubert, VD DEKRA Automotive AB

 

Michelsens Bil i Ystad och Tomelilla som representerar VW, Audi, Skoda och VW Transportbilar väljer DEKRAs koncept DVK för kvalitetsuppföljning av sina verkstadsarbeten.

DVK är anpassat för bilverkstäder och syftet är att stärka kundkontakter, administrativa processer samt kvalitet på utfört verkstadsarbete. Med DVK menas löpande stickprovskontroller av utfört verkstadsarbete.

- Inom Michelsens Bil arbetar vi med kontinuerlig kvalitetsutveckling och DEKRA har för ändamålet ett väl anpassat koncept genom sitt DVK som både är neutralt och konkret i sitt syfte. Därmed får vi ett bra instrument i vår uppgift mot allt fler nöjda kunder, menar Peter Wallin Servicechef Michelsens Bil AB i Ystad och Tomelilla.

- Servicemarknaden har en avgörande roll för bilbranschens framgångar och den insikten ger fler och fler bilverkstäder anledning till att möte framtida krav med en opartisk och översiktlig kvalitetsuppföljning. Därför etableras DVK hos fler och fler aktörer som t.ex. BMW, Bilia, Din Bil, Kia och ett antal lokala bilverkstäder runt om i landet, säger Frank Schubert, VD DEKRA Automotive AB.

Fakta:

DEKRA SE med huvudkontor i Stuttgart, Tyskland, är den ledande aktören för fordonsbranschen.
Med över 28 000 medarbetare och en omsättning på 18 miljarder SEK är DEKRA representerade världen över.
DEKRA Automotive AB med huvudkontor i Stockholm är ett dotterföretag till DEKRA i Tyskland.

För mer information kontakta: Frank Schubert, VD DEKRA Automotive AB, se kontaktuppgifter nedan.

CONTACT
DEKRA Quality Management AB
632 20 Eskilstuna
Tel: +46 (0)10-455 10 00
Fax: +46 (0)10-455 11 40
E-mail: info.ause@dekra.com
Hemsida: www.dekra-automotive.se