2014-10-08

DEKRA Automotive AB

2014-10-08: Hedin Bil Stockholm väljer DEKRA för kvalitetsutveckling

DEKRA Quality Management AB

 

 

 

 

 

 

 

 

Från vänster Gunnar Lesaque, Servicemarknadschef Hedin Bil Stockholm AB och Frank Schubert, VD DEKRA Quality Management AB

 

Hedin Bil Stockholm väljer ny väg för sin kvalitetsutveckling

 

Hedin Bil koncernen som är auktoriserad återförsäljare för 23 olika fordonsmärken har valt DEKRA
för stickprovskontroller av utförda verkstadsarbeten inom service, reparationer och skadereparationer.

Det innebär att även anläggningarna i Stockholm med Akalla, Segeltorp och Östermalm nu är anslutna till DEKRA:s kvalitetskontroller inom ramen för DVK. 

- Med DEKRA får vi ett etablerat och opartiskt verktyg som innebär att vi kan följa vår utveckling inom vår egen koncern samt även mot marknaden i stort, menar Gunnar Lesaque, Hedin Bil Stockholm. 

- Det är glädjande för oss att en av landets största återförsäljarkedjor som Hedin Bil väljer oss som partner för sin kvalitetsutveckling inom servicemarknaden, nu i Stockholm och Göteborg. Samtidigt får vi tillfälle att arbeta med flera fordonsmärken, säger Frank Schubert, DEKRA Quality Management.

DEKRA erbjuder ett antal produkter som stärker kundrelationer och teknisk kvalitet. DVK innebär kvalitetskontroll av utfört verkstadsarbete och erbjuds landets fordonsverkstäder.

 

Fakta:

DEKRA SE med huvudkontor i Stuttgart, Tyskland, är den ledande aktören för fordonsbranschen inom opartiska kontroller.DEKRA Quality Management AB är ett dotterföretag till DEKRA i Tyskland.

För mer information kontakta: Frank Schubert, VD DEKRA Quality Management AB, se kontaktuppgifter nedan.

 

CONTACT
DEKRA Quality Management AB
632 20 Eskilstuna
Tel: +46 (0)10-455 10 00
Fax: +46 (0)10-455 11 40
E-mail: info.ause@dekra.com
Hemsida: www.dekra-automotive.se