2017-04-11

DEKRA Automotive AB

Nyheter & press

Pressmeddelande 2017-04-11: Förenade Bil i Göteborg och DEKRA

DEKRA Quality Management AB: Kvalitetskontroller verkstadsarbete

Från vänster Frank Schubert, VD DEKRA Quality Management AB och Jonas Nilsson, Servicechef Förenade Bil i Göteborg AB

Förenade Bil i Göteborg AB, som är auktoriserad återförsäljare och serviceanläggning för Kia väljer DEKRA som partner för opartiska kvalitetskontroller.

- Våra framgångar med Kia innebär att vi vill försäkra oss om att våra kunder känner förtroende för oss under hela sitt bilinnehav. Då är DEKRA rätt partner för att vi ska kunna leva upp till det även inom vår servicemarknad, menar Jonas Nilsson, Servicechef Förenade Bil i Göteborg AB.

- Fler och fler serviceverkstäder inser att en neutral samarbetspartner är till stor nytta för att utveckla och säkerställa sina verksamhet inom kvalitet. Förenade Bil är en av fler Kia verkstäder som tar steget med att möta framtiden inom det området, säger Frank Schubert, VD DEKRA Quality Management AB.

DEKRA erbjuder ett antal produkter som stärker kundrelationer och teknisk kvalitet. DVK erbjudstill såväl centrala verkstadskedjor som lokala bilverkstäder. DVK innebär kvalitetskontroll av utfört verkstadsarbete, både inom den administrativa som den tekniska delen.

Fakta:

DEKRA SE med huvudkontor i Stuttgart, Tyskland, är den ledande aktören för fordonsbranschen inom opartiska kontroller. Med 38 000 medarbetare och med en omsättning på över 20 miljarder SEK är DEKRA representerade världen över. DEKRA Quality Management AB är ett dotterföretag till DEKRA i Tyskland.

För mer information kontakta: Frank Schubert, VD DEKRA Quality Management AB, se kontaktuppgifter nedan.

CONTACT
DEKRA Quality Management AB
632 20 Eskilstuna
Tel: +46 (0)10-455 10 00
Fax: +46 (0)10-455 11 40
E-mail: info.ause@dekra.com
Hemsida: www.dekra-automotive.se